Ce crede Mihai Stratulat despre DECALOTARE

28/12/2016
decalotare

Înainte să iei o decizie despre decalotare, e bine să știi că, anume în momentul în care părinții grăbesc sau forțează fenomenul, decalotarea poate deveni mai degrabă periculoasă decât benefică.

Medicul pediatru, Mihai Stratulat vine cu sfaturi pentru părinți.

Prepuţul nu va fi NICIODATĂ retras forţat.

Răbdare – între 3 și 5 ani va avea loc decalotarea fiziologică. În mod normal, se întâmplă la absolut toți copilașii, fără excepții.

• Băița copilului va consta în spălarea zilnică a penisului, pe exterior, fără a se trage înapoi, forțat, prepuţul. Nu este necesară spălarea sub prepuţ la bebeluş şi copilul mic.

<La fiecare băiță deschidem câte puțin penisul> – GREȘIT. Rog insintent părinții să renunțe la această idee.

enlightenedLa sugar și copilul mic, orificiul prepuțial este îngustat fiziologic și dacă nu intervin fenomene inflamatorii locale, acesta se va dilata progresiv pe măsură ce copilul crește, permițând ulterior decalotare facilă.

Nu se va încerca curățarea smegmei, întrucât ea va fi eliminată singură prin orificiul prepuțului.

Mămici, nu vă panicați atunci când observați o substanță de culoare albă sub prepuț. Este smegma acumulată neuniform și nicidecum puroi.”

enlightened Smegma protejează organul genital de infecții.

Dăca a apărut o inflamație în zona penisului, până a începe tratamentul de deschidere, îndemn mamele să administreze micuțului un antibiotic local, la recomandarea medicului. Numai în cazul în care acesta nu este eficient, ne adresăm la medicul urolog și, din păcate, recurgem la decalotare.

Sursă: Eumama

Posted in FAQ by admin